Lokomotywy od Newagu zasilą tabor kolejowy Lotos

Lokomotywy od Newagu zasilą tabor kolejowy Lotos

Pięć nowoczesnych lokomotyw wyprodukowanych przez Newag S.A poszerzy flotę spółki Lotos. Dziś w Warszawie obie firmy podpisały umowę wartą 80 mln złotych, w ramach której Newag  ma dostarczyć Lotosowi dwie czteroosobowe  lokomotywy Griffin i trzy sześcioosobowe Dragon 2. Przez najbliższe siedem lat będzie też świadczyć usługi w zakresie ich utrzymania. Pierwsze trzy lokomotywy będą gotowe jeszcze w lutym, pozostałe zaś najpóźniej w maju. 

To nie pierwsza współpraca między firmami. Wcześniej Lotos Kolej uznawany za jeden z wiodących towarowych przewoźników kolejowych w Polsce zakupił od Newagu pięć lokomotyw Dragon 2 pierwszej generacji.

 – LOTOS Kolej jest naszym wieloletnim, sprawdzonym klientem, eksploatującym lokomotywy Dragon pierwszej generacji. Cieszymy się z dostawy kolejnych lokomotyw, w tym lokomotyw sześcioosiowych Dragon 2 (drugiej generacji). Wierzymy, że w pełni zgodne z TSI 2014, nowo nabywane lokomotywy, spełnią oczekiwania LOTOS Kolej przy zagwarantowanej bardzo wysokiej gotowości technicznej, takiej samej jak w pierwszej generacji lokomotyw Dragon – mówi Józef Michalik, wiceprezes Zarządu NEWAG S.A.

Lokomotywa Dragon 2 została zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Bardzo wysoka siła pociągowa, która umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych.

Griffin natomiast to czteroosiowa lokomotywa elektryczna, przeznaczona do przewozu składów towarowych i osobowych. Lokomotywy mogą być przeznaczone do prowadzania składów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 160 km/h oraz pociągów pasażerskich.

Pozyskanie pięciu lokomotyw produkcji firmy NEWAG – Griffin oraz Dragon 2 – pozwoli jeszcze efektywniej wykorzystać potencjał przewozowy LOTOS Kolej. Powiększając możliwości taborowe, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zarówno spółek Grupy Kapitałowej LOTOS, jak i podmiotów zewnętrznych, którzy cenią sobie współpracę z LOTOS Kolej. Nowoczesne lokomotywy polskiej produkcji pozwolą poszerzyć ofertę spółki i wpłyną na obniżenie kosztów operacyjnych – dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.

WYBORY 2024

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama