Lody spod lady. Koral sprytnie przemyślał tę promocję z Ekipą Friza

Lody spod lady. Koral sprytnie przemyślał tę promocję z Ekipą Friza

– Jeszcze w życiu czegoś takiego nie widziałam – mówi ekspedientka w jednym z osiedlowych sklepików w Nowym Sączu. – Wszyscy powariowali na punkcie tych lodów. Rozchodzą się w okamgnieniu. Nie wiem, może to dlatego, że te lody tak strzelają… – dodaje niepewnie.

– Nie, to nie to – wtrąca się koleżanka zza lady. – Ekipa je reklamuje, to dlatego tak wszyscy wariują na ich punkcie.

Mowa oczywiście o nowej linii lodów firmy Koral reklamowanej przez polskich youtuberów i influencerów – Ekipę Friza. Sorbetowe lody produkowane w dwóch smakach: cytrynowym i truskawkowym, rzeczywiście strzelają, ale rację miała pani, która powiązała ich sukces sprzedażowy z reklamą. Kooperacja firmy Koral z Ekipą Friza to był strzał w dziesiątkę. Lody rozbiły bank jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Młodzi konsumenci, bo w szczególności do nich skierowany jest ten produkt, uruchamiają nawet swoje specjalne kanały, aby wykupić całość lodów, gdy tylko zostaną dostarczone do sklepu.

– Umówiłam się ze znajomą panią sprzedawczynią, która dzwoni do mnie, lub wysyła sms-a, aby mnie powiadomić, że przyszła dostawa lodów – tłumaczy jedna z dziewczyn, zagadnięta w sklepie. – Wtedy szybko ubieram się i biegnę, aby je kupić, bo za godzinę może już ich nie być.

Internet aż grzmi od takich wypowiedzi.

– Kupiłam trzy i wróciłam po następne, ale już ich nie było – czytamy na stronie Facebooka, gdzie najczęściej młodzi wymieniają się swoimi doświadczeniami.

Zresztą na Facebooku zaczęły tworzyć się grupy, na których uczestnicy informują się, w jakim sklepie jeszcze można kupić upragnione lody, kiedy będzie następna dostawa. Możemy też zobaczyć filmiki, przedstawiające poszukiwania lodów w różnych miastach w Polsce. W inicjatywę poszukiwań zaangażowali się również rodzice, którzy wraz ze swoimi pociechami biegają po mieście w poszukiwaniu deficytowego produktu. Są też testy smaków, konkursy z nagrodami, kto zje lub kupi największą ilość przysmaku. Niektórzy, z bardziej doświadczonych youtoberów, przygotowują lody według receptury dostępnej na opakowaniu produktu Ekipy. Prawdziwym szokiem dla wszystkich okazały się aukcje na Allegro i Olxie, gdzie wystawiane są kolekcjonerskie, limitowane opakowania po lodach, sprzedawane za astronomiczne kwoty. Na temat tego, co się dzieje wokół lodów Koral można mieć różne zdanie, faktem jest jednak, że pomysł sądeckich przedsiębiorców na współpracę z Frizem – Karolem Wiśniewskim przerósł wszelkie oczekiwania. A to, co się wokół niego dzieje jest zjawiskiem, wobec którego ciężko przejść obojętnie.

Dodatkowa linia produkcyjna

Firma z Nowego Sącza już uruchomiła dodatkową linię produkcyjną, by sprostać oczekiwaniom konsumentów.

– Jest coś nieprawdopodobnego, oczywiście z wielkim optymizmem i nadziejami opracowywaliśmy i wprowadzaliśmy ten produkt na rynek, ale takiego arcyogromnego zainteresowania chyba nikt się nie spodziewał – mówi w rozmowie z Handel Extra Piotr Gąsiorowski, dyrektor Marketingu PPL Koral.

Na swoim profilu marka zapewnia również, że produkcja idzie pełną parą i każdy będzie mógł skosztować produktu. Zapewnia o tym również sam Friz, który na swoim kanale YouTube nazywa lody towarem limitowanym.

Na to, jak brak wystarczającej liczby produktów wpływa na rynek zwraca uwagę Karina Hertel Dyrektor agencji marketingu influencerskiego BrandLift.

– To, że do sprzedaży trafiła ograniczona liczba produktów jest bardzo ważnym elementem kampanii reklamowej. Rynek nie został nasycony, lody stały się towarem poszukiwanym. Jest o nich głośno jednak w bardzo pozytywnym kontekście.

Karina Hertel nie ma wątpliwości, że współpraca firmy Koral z Ekipą była doskonale przemyślana. Istotne jest również to, że odbiorcy utożsamiają się ze swoimi idolami, chcą być tacy jak oni.

– Ekipa to jeden z najpopularniejszych kanałów na polskim YouTube. Każda z opublikowanych tam treści dociera do milionów odbiorców. Co istotne, w większości są to osoby zaangażowane, śledzące losy bohaterów kanału, utożsamiające się z nimi. To niezwykle ważny aspekt większości działań marketingowych. Sama postać Friza, jest pod tym względem niezwykle istotna.

Można przypuszczać, że kampania, z jaką mamy do czynienia w przypadku nowosądeckiego giganta lodowego, będzie wzorem dla innych producentów. Ale już teraz można mówić o jego spektakularnym sukcesie.

Ewelina Skowron-Ściurka

Fot. WM

Ekipa Friza nakręca popyt na sądeckie lody. Internet pełen aukcji papierków w kosmicznych cenach

Targi Edukacja, Kariera, Przyszłość

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama