Ekipa Friza nakręca popyt na sądeckie lody. Internet pełen aukcji papierków w kosmicznych cenach

Ekipa Friza nakręca popyt na sądeckie lody. Internet pełen aukcji papierków w kosmicznych cenach

Kooperacja z prowadzącym jeden z najpopularniejszych kanałów na polskim Youtube – 25-letnim Karolem Frizem Wiśniewskim okazała się dla braci Koral z Nowego Sącza strzałem w dziesiątkę. Lody Ekipa błyskawicznie znikają ze sklepów, a od kilku dni w serwisach ogłoszeniowych i aukcyjnych pojawiło się mnóstwo ofert sprzedaży lodów i … papierków po lodach. Puste opakowania wystawiane są na sprzedaż po niedorzecznie wysokich cenach.

Większość z tych aukcji i ofert to żart, albo element kampanii reklamowej, trzeba jednak przyznać, że krakowski youtuber zrobił wokół lodów produkowanych przez nowosądeckich przedsiębiorców bezprecedensowy raban. Fraza „gdzie kupić lody ekipy” jest w ostatnich dniach jednym z najpopularniejszych zapytań w wyszukiwarkach i w portalach społecznościowych.

Ekipa Friza, to grupa influencerów, której liderem jest Karol Friz Wiśniewski. Jego kanał ma 4,32 mln subskrypcji. Codzienność Ekipy Friza mieszkającej w luksusowej willi w Krakowie przy ulicy Bluszczowej śledzi 1,3 mln subskrybentów, a niektóre filmy na kanałach Wiśniewskiego mają powyżej 50 milionów wyświetleń.

Czy aukcje z kosmicznymi cenami za papierki po lodach to PR-owa „ustawka”? Redakcja portalu money.pl dopytywała o to rzecznika prasowego Allegro Lokalnie Marcina Gruszkę.

Potrafię sobie wyobrazić, że ktoś chciałby sprzedać takie opakowanie za 10-15 złotych, bo na te lody naprawdę jest szaleństwo. Natomiast aukcje z tymi wysokimi cenami należy raczej traktować jako żarty – powiedział dodając, że ogłoszenia nie łamią regulaminu, więc nie będą usuwane.

Rzecznika Gruszkę cytuje też technologiczno-lifestylowy blog Spidersweb: „Ktoś tutaj nas wszystkich wkręca i robi sobie PR. Wygląda to na prank lub ustawkę” — skomentował.

Lody Koral stworzone we współpracy z Ekipą Friza pojawiły się na rynku w ostatnich dniach marca.

„ Nasz pomysł na współpracę z Ekipą zrodził się dwa lata temu i został zainicjowany przez Zarząd firmy. W 2020 roku zdecydowaliśmy się na stworzenie, wraz z youtuberami, nowej linii lodów sorbetowych „Ekipa” w polewie o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem. Oprócz promocji lodów przez Friz’a i członków „Ekipy” we wszystkich ich kanałach społecznościowych, planowana jest także kampania w telewizji, rozgłośniach radiowych oraz kampania displayowa w Internecie. Za realizację akcji odpowiedzialni są: Friz i jego Ekipa, agencja GetHero, Dział marketingu firmy Koral oraz agencja Veneo” – informuje forma Koral na swojej stronie internetowej.

Początkowo nasza współpraca z Ekipą miała polegać na działaniach promujących lody z naszego asortymentu. Jednak podczas naszych wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się kolokwialnie mówiąc bardzo pozytywna „chemia” i postanowiliśmy rozszerzać nasz pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzymy razem, aby Friz i jego ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem jaki sygnują, byli do niego totalnie przekonani i autentyczni w jego promocji, bo autentyczność dla obu stron była i jest kwestią kluczową. Nie narzucaliśmy im gotowego produktu. Ekipa była mocno zaangażowana na każdym etapie jego tworzenia – od kompozycji smakowej po formę i opakowanie – tłumaczy Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu firmy Koral.

W miniony piątek komentarz do zadziwiającego popytu na lody braci Koral pojawił się też na stronie internetowej Ekipy Friza.

Nieprawdopodobny popyt na te lody, zwłaszcza ze strony dzieci i młodzieży, „zmusił” firmę Koral do uruchomienia dodatkowej linii, która już od przyszłego tygodnia wydatnie zwiększy moce produkcyjne i pozwoli wytwarzać ok. 1 mln. sztuk lodów na dobę. (…) Szał na lody „ekipa” przerósł najśmielsze oczekiwania producenta, który jasno stwierdza, że sprzedają się one co najmniej 300% lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy. (…)  Mimo, że produkcja idzie „pełną parą”, a transporty z lodami non stop opuszczają zakłady firmy to bezprecedensowe zainteresowanie jakimi już teraz się cieszą, powoduje, że są istnie deficytowym towarem na rynku” – czytamy na stronie ekipaholding.pl

Źródła: portalspozywczy.pl; money.pl; www.wirtualnemedia.pl; spidersweb.pl

ilustracje: printscrean z YT i Allegro

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY
Play Video about przygotowania Ewy Novel do finału Szansy na sukces

Nowy rozdział w życiu Ewy Novel 

Play Video about Jubiler Sezam Nowy Sącz

Jubiler Sezam – majówka rabatów

Temat dnia

BIZNES MISJA

Najczęściej wyświetlane

Reklama

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.