Kiedy przejedziemy nowym mostem w Kurowie? Dzisiaj wbili symboliczną łopatę

Symboliczne wbicie łopaty i jednocześnie oficjalne rozpoczęcie budowy mostu w Kurowie już za nami (26 lipca). Wykonawca zadania, czyli polsko-węgierskie konsorcjum firm Banimex ma 25 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy (10 czerwca). W termin nie wlicza się okresu zimowego tj. od 15 grudnia do 15 marca. Prawdopodobnie zatem budowa zostanie zakończona najpóźniej w kwietniu 2022 roku. 

wsb3

W oficjalnym otwarciu budowy udział wzięli m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, marszałek Witold Kozłowski, radni województwa małopolskiego: Patryk Wicher i Marta Mordarska, a także sądeccy posłowie: Jan Duda, Arkadiusz Mularczyk oraz Wiesław Janczyk.

- Walka z wykluczeniem komunikacyjnym jest priorytetem naszego rządu. Bardzo się cieszę. że dzisiaj możemy powiedzieć, że to co należało do polityków zostało zrobione. Teraz sprawy mają w swoich rękach inżynierowie. Dokładamy wszelkich starań, aby infrastruktura drogowa w Małopolsce była coraz lepsza. Przedsięwzięcie to poprawi bezpieczeństwo kierowców i ułatwi podróż w tej części Małopolski, a szczególnie w kierunku Sądecczyzny - mówił podczas wbicia symbolicznej łopaty, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jak informuje Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nowy obiekt zaprojektowany został zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Będzie położony poniżej starego obiektu i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.

Co więcej, w ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie. Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem.

- Oprócz budowy nowego mostu  rozbudowana zostanie DK75 do klasy GP, przewidziano także: przebudowę skrzyżowania DK75 z drogą gminną w Kurowie, parkingu z miejscem ważenia pojazdów, budowę 2 konstrukcji oporowych, przebudowę zjazdów indywidualnych, budowę zatok autobusowych, ekranu akustycznego, ciągów pieszo-rowerowych oraz rozbiórkę 3 przepustów drogowych i budowę nowych, rozbiórkę istniejącego mostu przez rzekę Dunajec, adaptację przyczółka istniejącego mostu na punkt widokowy, rozbiórkę dojazdu do istniejącego mostu, budowę dróg serwisowych, kanalizacji, kanału technologicznego, przełożenie sieci teletechnicznej, wykonanie oświetlenia drogi oraz pełnej rekultywacji terenu zajętego pod zaplecze i plac budowy - tłumaczy Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA.

Więcej przeczytacie ---> TUTAJ

Fot.: UMWM

KOMORA

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.