Just będzie otwarty. Ale nie dla wszystkich i z ograniczeniami

Choć pracy na górze św. Justa jeszcze sporo, to już jutro droga zostanie otwarta. Mniej więcej od południa zamknięty od sierpnia odcinek DK75 będzie przejezdny. Jednak, jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – nie dla wszystkich i z pewnymi ograniczeniami.

wsb3

Na Just wjechać będą mogły tylko pojazdy o wadze niższej niż 8 ton. Cięższe będą musiały przez całą zimę korzystać z zalecanych do tej pory objazdów.

Nadal będą trwały prace przy wykonywaniu palisady, w związku z tym na trasie obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40km/h. W najbliższym czasie roboty prowadzone będą w zakresie, na jaki pozwolą warunki atmosferyczne, natomiast po zakończeniu okresu zimowego droga krajowa nr 75 znów zostanie zamknięta.

– Do tej pory wykonano 15 km palisad zaplanowanych i 6,5 km palisad pod drogą. Te drugie pierwotnie nie były przewidziane, jednak jak zaczęto frezować nawierzchnię na odcinku miedzy serpentynami, okazało się, że ruchy osuwiskowe nie tylko przesuwały masy nawierzchni z gruntami, ale także je obracały. Ujawniły się głębokie na kilka metrów szczeliny, do których wpływały wody podziemne – wyjaśnia Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa dodatkowych pali pod drogą była konieczna dla jej wzmocnienia. Wykonano też betonowe oczepy, czyli belki spinające pale, na odcinku od drewnianego kościoła w Tęgoborzy w dół.

Cały zakres prac obejmuje:
• rozbudowę jezdni drogi krajowej nr 75 na długości ok. 1,7 km;
• budowę lewostronnych i prawostronnych konstrukcji oporowych w formie kotwionych palisad z pali CFA;
• budowę drenów wierconych;
• budowę drenażu liniowego;
• budowę studni do odwodnienia wgłębnego;
• budowę kanalizacji deszczowej;
• budowę wpustów wodościekowych;
• budowę i przebudowę rowów otwartych;
• budowę rowu krytego;
• przebudowę teletechnicznej linii kablowej;
• budowę elektroenergetycznej linii kablowej;
• przebudowę oświetlenia drogowego;
• przebudowę sieci wodociągowej;
• budowę przepustów;
• likwidację istniejących przepustów.

Zakończenie prac planowane jest na maj 2019 roku. Realizacją inwestycji zajmuje się Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” ze Skoczowa i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe LIMDROG z Limanowej.

fot. GDDKiA

FORDELEKT
ZESZYTYBOBO
Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

[mailpoet_form id="1"]