– Wariant C posiada najlepsze przejście przez Dunajec, maksymalne obejście terenów inwestycyjnych i możliwość ich późniejszego zainwestowania, koncepcję z ominięciem terenów zamieszkanych oraz najkorzystniejszy aspekt ekonomiczny – twierdzi prezydent Nowego Sącza Ludomir Handzel.
Inwestorem przedsięwzięcia jest Województwo Małopolskie w partnerstwie z Powiatem Nowosądeckim, Miastem Nowy Sącz oraz gminami Podegrodzie i Chełmiec.
Droga, która połączy oba Sącze mam być jednojezdniowa. Most będzie miał około 700 metrów długości.
Pomysł budowy trasy łączącej Nowy i Stary Sącz, która stanowilaby alternatywę dla zakorkowanej ulicy Węgierskiej pojawił się podczas rządów poprzedniego prezydenta Ryszarda Nowaka. Początkowo planowano budowę drogi równoległej do ulicy Węgierskiej. W 2016 roku przerwano jednak prace projektowe. Do pomysłu powrócono w 2018 r. – podpisano wówczas umowę między Województwem Małopolskim a Nowym Sączem i gminami Chełmiec oraz Podegrodzie w sprawie współpracy przy opracowaniu koncepcji trasy. Zmieniła się też wizja jej przebiegu. Droga połączy istniejacą obwodnicę zachodnią z ulicą Węgierską.
Wokół przebiegu łącznika toczyla się wielomiesięczna burzliwa dyskusja. Wybór wariantu „C” kwestionowała m.in. Fundacja Pomyśl o Przyszłości: