Jaki jest koszt strony internetowej dla firmy?

Jaki jest koszt strony internetowej dla firmy?

Jaki jest koszt strony internetowej dla firmy

Jeśli chcesz budować swoją pozycję jako profesjonalnego przedsiębiorcy, własna witryna może Ci w tym pomóc. Zyskasz nie tylko nowych klientów, ale również zwiększysz swoją wiarygodność oraz będziesz mógł zaprezentować swoją ofertę. Przed zainwestowaniem w swoją stronę internetową, warto sprawdzić, jaki jest jej koszt.

Ile kosztuje strona internetowa?

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że koszt wykonania strony internetowej jest zależny od wielu czynników, przez co może się znacznie różnić. Dużo zależy od Twoich preferencji i potrzeb.

Najprostsza witryna typu one page będzie kosztować około 2000 zł netto. Ta wersja jest idealna do prezentacji oferty i samej firmy – najczęściej w formie internetowej wizytówki.

Jeśli natomiast szukasz czegoś bardziej zaawansowanego, trzeba będzie przeznaczyć nieco więcej środków – ok. 3000 zł netto. Dzięki temu strona będzie miała kilka podstron, dzięki czemu można prezentować ofertę w szerszy sposób.

Ponadto taki serwis jest znacznie łatwiejszy do pozycjonowania. Jak podaje Agencja Interaktywna Zdobywcy Sieci, ceny za pozycjonowanie w wyszukiwarce Google zaczynają się od około 800 zł miesięcznie.

Jeśli chcesz, możesz zamówić stronę internetową, która będzie idealnie dopasowana do Twoich potrzeb, rodzaju działalności lub preferencji klientów. Pamiętaj jednak, że koszt takiej strony będzie ustalany indywidualnie, więc nie ma określonego limitu cenowego.

Jeśli pragniesz przeprowadzić skuteczną reklamę swojej strony internetowej, warto rozważyć opcję posiadania bloga. Dzięki temu Twoja witryna nie będzie składać się jedynie z kilku podstron, ale będziesz mieć możliwość umieszczania artykułów. Koszt utworzenia takiego serwisu to około 4000 złotych bez podatku vat.

Co wpływa na cenę strony internetowej?

1. Wykonawca strony internetowej

Masz do wyboru mnóstwo przedsiębiorstw zajmujących się projektowaniem serwisów www, a ich kwalifikacje, doświadczenie a także bogate portfolio mają duży wpływ na ostateczną stawkę.

Jeśli chcesz zaoszczędzić, wybrać prostszą witrynę i nie jesteś zainteresowany szybkim wykonaniem, możesz zdecydować się na usługi jednoosobowej działalności. Jednakże bardziej popularne są biura interaktywne, gdzie to cały zespół składający się z doświadczonych specjalistów zadba o wysoką jakość strony.

Poza tym masz tam większą gwarancję, że usługa zostanie wykonana dobrze. Należy się jednak przygotować na trochę większy wydatek, jaki poniesiesz w przypadku profesjonalnego biura.

2. Rodzaj strony www

Faktycznie to rodzaj witryny wpływa na cenę strony internetowej. Ze względu na to, że bardziej rozbudowana witryna wymaga więcej czasu i pracy, jej cena jest wyższa.

Czy wiesz, jakie typy stron są dostępne? Najbardziej popularną opcją jest witryna z kilkoma podstronami, ponieważ jest ona estetyczna, łatwa w nawigacji i wspomaga pozycjonowanie. Inne możliwości to:

  • strona www ze sklepem,
  • strona internetowa z dużą liczbą podstron,
  • landing page,
  • one page,
  • strona e-learningowa,
  • witryna z katalogiem produktów,
  • blog,
  • strona www z blogiem,
  • wizytówka.

3. Poziom rozbudowania strony

Czy chcesz, aby Twoja strona internetowa posiadała tylko podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, krótki opis firmy oraz ofertę?

W przypadku takiej strony internetowej, poniesiesz mniejszy koszt. Prostsza strona jest łatwiejsza do zbudowania i mniej czasu pochłania. Jeśli jednak masz na myśli bardziej złożoną stronę lub witrynę z blogiem czy sklepem, to będzie wymagała więcej zaangażowania i pracy, aby zadbać o jednolity wygląd i dodać potrzebne funkcje.

Co za tym idzie, wiąże się to z wyższym kosztem. Jednakże, wdrożenie kilku dodatkowych podstron może przynieść wymierne korzyści w postaci szybkiego pozyskania nowych klientów i poprawy funkcjonalności.

4. Czas realizacji strony

Czas jest kolejnym czynnikiem mającym wpływ na koszt strony internetowej. To, ile czasu trzeba poświęcić na jej stworzenie, zależy od stopnia skomplikowania witryny.

Im bardziej rozbudowana strona i obecność dodatkowych funkcjonalności, tym więcej czasu zajmie jego wykonanie. Z tego względu zapłata za usługę będzie wyższa.

Zwłaszcza, gdy chcesz mieć unikalną stronę. Przygotowanie jej od zera to duża ilość czasu, szczególnie gdy ma ona mieć sklep lub blog.

5. Dodatkowe koszty przy tworzeniu strony internetowej

Jeśli chodzi o wycenę witryny, ważne jest nie tylko, ile będzie kosztować jej wykonanie, ale również jakie są koszty jej utrzymania.

Często budowane są one na platformie WordPress, co pozwala zaoszczędzić na miesięcznych abonamentach. Jednak trzeba liczyć się z innymi wydatkami: odnowieniem domeny i hostingu po roku użytkowania. Przy wyborze warto zwrócić na to uwagę.

Koszt zakupu domeny internetowej jest zazwyczaj wyceniany w przedziale od 20 do 120 złotych za rok. Jeśli rozważasz wynajem serwera hostingowego, powinieneś przewidzieć znacznie większy wydatek, bo 70-400 złotych rocznie.

Ostateczna cena uzależniona jest od objętości strony internetowej, ilości przestrzeni dyskowej, jaką potrzebujesz oraz liczby użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.

Artykuł partnera

 

Przeczytaj również: Teczki na dokumenty – funkcjonalnie i z klasą

Reklama