Co to jest reklama PPC w Google Ads, jak działa i kiedy z niej (nie) korzystać?

Reklama PPC to efektywny sposób na promowanie firmy w internecie. Pozwala kontrolować budżet, modyfikować kampanię w trakcie jej trwania, reagować na zachodzące zmiany i analizować mierzalne efekty. Jednak czy PPC sprawdza się zawsze i dla każdego będzie odpowiednim rozwiązaniem? Sprawdź!

Co to jest PPC w Google Ads?

PPC to skrót od pay per click i oznacza, że w czasie trwania kampanii w reklamodawca płaci za każde kliknięcie reklamy przez użytkownika. W tym systemie nie płacisz więc z góry za kampanię ani za samo wyświetlanie reklam, a za akcje podjęte przez użytkowników. Jest to zdecydowanie jedna z większych zalet systemu PPC w Google AdWords (to stara nazwa Google Ads, którą część osób nadal się posługuje).

Oczywiście oprócz Google Ads istnieją też inne platformy, które wykorzystują model PPC. Są nimi np. Facebook czy Linkedin. Jednak to Google cieszy się największą popularnością i wiedzie zdecydowany prym.

Ceny reklam w PPC są uzależnione m.in. od tego, jak konkurencyjna jest dana branża, jaka jest jakość strony internetowej, do której reklama ma odsyłać czy też od konkurencyjności słów kluczowych, na które pozycjonowana jest witryna. Jedno kliknięcie może kosztować Cię kilkadziesiąt groszy lub kilkadziesiąt czy nawet kilkaset złotych.

Samodzielne planowanie kampanii PPC w Google Ads wymaga zdobycia sporej wiedzy, nie tylko na temat zasad działania samego systemu, ale także na temat całego Google Ads oraz sposobów planowania i przeprowadzania kampanii reklamowych online. Możesz spróbować swoich sił samodzielnie, ale musisz pamiętać, by dobrze wyznaczyć cele i dopasować zakres kampanii do swoich potrzeb i budżetu. Ustalenie celu kampanii jest jednym z kluczowych czynników warunkujących jej sukces. Jeśli jednak nie chcesz działać na własną rękę, możesz skorzystać z usług zewnętrznych specjalistów, np. agencji marketingowej, która trudni się w kampaniach Google. Czym zajmują się agencje marketingowe, jak wykorzystują kampanie PPC w praktyce i jak ustalają strategie Google Ads, możesz sprawdzić na stronie adcookie.pl.

Jakie korzyści niesie za sobą kampania w Google Ads w modelu PPC?

Model PPC w Google AdWords ma wiele zalet. Jedną z nich jest zdecydowanie możliwość kontrolowania budżetu oraz modyfikowania ustawień w trakcie trwania kampanii. Oznacza to, że nim kampania dobiegnie końca, możesz analizować jej przebieg i zmieniać stawki PPC, modyfikować słowa kluczowe, reklamy oraz budżet. Dzięki temu masz możliwość zarządzania budżetem dziennym, tygodniowym czy miesięcznym, a co za tym idzie – nie tracisz pieniędzy (pod warunkiem stałej kontroli nad przebiegiem kampanii i reagowania na zmiany).

Ponadto dzięki reklamie PPC możesz liczyć na efektywność działań oraz szybkie rezultaty. Jeśli kampania jest dobrze zaplanowana i prowadzona, w krótkim czasie może dostarczyć Twojej stronie wysokiej jakości ruchu, co przekłada się na wzrost zainteresowania marką i wzrost sprzedaży. Możesz zmierzyć rezultaty, ponieważ widzisz, ile osób odwiedza Twoją witrynę. A każdy nowy użytkownik na stronie to potencjalnie nowy klient Twojej firmy. Masz też możliwość odpowiedniej konfiguracji systemu, dzięki czemu zobaczysz, co w kampanii działa, jak powinno, a co należy zmodyfikować.

Co też niezwykle istotne model PPC w systemie Google AdWords umożliwia precyzyjne kierowanie przekazów reklamowych i dokładny wybór grupy docelowej, do której kierowane będą reklamy. Rzetelne zbadanie potrzeb i oczekiwań konsumentów, wykorzystanie danych demograficznych i informacji na temat lokalizacji, a także dobór słów kluczowych i czasu emisji reklam pozwalają tworzyć skuteczne kampanie, które realnie wpływają na cele biznesowe Twojej firmy.

Czy reklama PPC Google Ads ma wady i kiedy lepiej jej nie stosować?

Mimo że reklama PPC ma wiele zalet, nie zawsze jej stosowanie jest zasadne i może przynieść korzyści. Jedną z sytuacji, w której należy zastanowić się, czy system PPC będzie opłacalny jest brak czasu na kontrolowanie kampanii i zarządzanie reklamą. Reklama PPC jest skuteczna i pomaga zapobiegać przepalaniu budżetu na nieskuteczne działania wtedy, gdy na bieżąco kontrolujesz przebieg kampanii. Co prawda interfejs Google Ads oraz zarządzanie systemem PPC są w miarę intuicyjne, to jednak zarządzanie kampaniami jest czasochłonne i wymaga uwagi – zwłaszcza jeśli nie masz dużego doświadczenia na tym polu. Jeśli więc zależy Ci na skorzystaniu z modelu PPC, a wiesz, że nie będziesz mieć czasu na monitorowanie efektów, możesz skorzystać z usług agencji marketingowej.

Reklama PPC może być też nietrafionym pomysłem wtedy, gdy nie dysponujesz dużym budżetem, a chcesz konkurować z firmami o budżetach znacznie wyższych niż Twój. Modele PPC działają często w systemie tzw. aukcji i licytacji – oznacza to, że sukces kampanii zależy nie tylko od Twojego budżetu i Twoich reklam, ale też od budżetu konkurencji. Zanim więc zaczniesz wyświetlać reklamy, sprawdź, jakie firmy w Twojej branży korzystają z tego modelu. Jeśli nie możesz doścignąć ich budżetowo, Twoje reklamy mogą mieć niewielką liczbę odbiorców.

Na koniec warto wspomnieć o tym, że reklama w Google Ads jest wyświetlana wtedy, gdy za nią zapłacisz. Gdy kończy się budżet przeznaczony na kampanię, reklamy przestają być emitowane. W związku z tym należy dobrze zaplanować całą strategię, by cieszyć się zadowalającymi efektami, a do tego wdrożyć odpowiednie działania z zakresu SEO i SEM, które zapewnią długofalowe pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Materiał promocyjny

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.