Bierz przykład z królika – przekonuje Ministerstwo Zdrowia

Bierz przykład z królika – przekonuje Ministerstwo Zdrowia

Jeśli chcesz zostać kiedyś rodzicem, weź przykład z królika – słyszymy w kontrowersyjnym spocie reklamowym Ministerstwa Zdrowia zachęcającym do rodzicielstwa. Jego emisja wywołała falę dyskusji. Koszt kampanii to 2,7 mln złotych.

– Specjaliści uznali, że taki sposób będzie dobry żeby zwrócić uwagę na problem, jaki mamy w Polsce i w całej Europie, związany z niedostateczną liczbą rodzących się dzieci – tłumaczył się Minister Zdrowia Konstanty Radziwiłł, który sam jest ojcem 8 dzieci.

Aby obejrzeć spot reklamowy kliknij tutaj.

Minister przekonuje, że dyskusja dotycząca spotu, to również ważny jego efekt.

– W Polsce mamy więcej rodzących się dzieci, ale nadal ujemny przyrost naturalny – mówił dla Wydarzeń Minister.

Czy spot reklamowy zmieni stan rzeczy? Na pewno wywołał niesmak. Dotknięci poczuli się między innymi ludzie, mający problem z płodnością.

-W życiu nie widziałam tak głupiej „reklamy” rodzicielstwa. Co to oznacza? Że mamy się rozmnażać jak króliki, czyli szybko i jak najwięcej? – oburza się Joanna Izabela Scheuring-Wielgus posłanka Nowoczesnej.

Swojego oburzenia nie kryje również była Premier i Minister Zdrowia Ewa Kopacz.

-Uważam, że jest to obraźliwe, a po drugie czemu to miało niby służyć?  Wydaniu tych trzech milionów? Trzeba było wydać na in-vitro te pieniądze – mówi.

Krytycy zwracają też uwagę, że przekaz jest niezgodny z wykładnią Kościoła. Powołują się na papieża Franciszka, który powiedział, że rodzicielstwo ma być przede wszystkim odpowiedzialne.

Fot. Ministerstwo Zdrowia
Źródło: Wydarzenia

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY
Play Video about Ewa Nowel

Kiedy zobaczysz ten film na pewno zagłosujesz na Ewę Novel 

Play Video about Jubiler Sezam Nowy Sącz

Jubiler Sezam – majówka rabatów

Temat dnia

GENIALNI LOKALNI GLOBALNI

BIZNES MISJA

Najczęściej wyświetlane

Reklama

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.