Bierz przykład z królika - przekonuje Ministerstwo Zdrowia

Jeśli chcesz zostać kiedyś rodzicem, weź przykład z królika - słyszymy w kontrowersyjnym spocie reklamowym Ministerstwa Zdrowia zachęcającym do rodzicielstwa. Jego emisja wywołała falę dyskusji. Koszt kampanii to 2,7 mln złotych.

- Specjaliści uznali, że taki sposób będzie dobry żeby zwrócić uwagę na problem, jaki mamy w Polsce i w całej Europie, związany z niedostateczną liczbą rodzących się dzieci - tłumaczył się Minister Zdrowia Konstanty Radziwiłł, który sam jest ojcem 8 dzieci.

Aby obejrzeć spot reklamowy kliknij tutaj.

Minister przekonuje, że dyskusja dotycząca spotu, to również ważny jego efekt.

- W Polsce mamy więcej rodzących się dzieci, ale nadal ujemny przyrost naturalny - mówił dla Wydarzeń Minister.

Czy spot reklamowy zmieni stan rzeczy? Na pewno wywołał niesmak. Dotknięci poczuli się między innymi ludzie, mający problem z płodnością.

-W życiu nie widziałam tak głupiej "reklamy" rodzicielstwa. Co to oznacza? Że mamy się rozmnażać jak króliki, czyli szybko i jak najwięcej? - oburza się Joanna Izabela Scheuring-Wielgus posłanka Nowoczesnej.

Swojego oburzenia nie kryje również była Premier i Minister Zdrowia Ewa Kopacz.

-Uważam, że jest to obraźliwe, a po drugie czemu to miało niby służyć?  Wydaniu tych trzech milionów? Trzeba było wydać na in-vitro te pieniądze - mówi.

Krytycy zwracają też uwagę, że przekaz jest niezgodny z wykładnią Kościoła. Powołują się na papieża Franciszka, który powiedział, że rodzicielstwo ma być przede wszystkim odpowiedzialne.

Fot. Ministerstwo Zdrowia
Źródło: Wydarzenia

WIŚNIAMAŁALIP

Wypowiedz się w tej sprawie