Na stanowisko dyrektora Sądeckiego Pogotowia Ratunkowego powołano Bożenę Hudzik. Tym samym zastąpiła ona zwolnionego dyscyplinarnie Józefa Zygmunta. Będzie pełnić obowiązki do momentu rozstrzygnięcia konkursu, który zostanie ogłoszony przez starostwo w styczniu.
Od 2010 roku dyrektorem był Józef Zygmunt, jednak w grudniu Zarząd Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu postanowił zakończyć z nim współpracę wskazując na nieprawidłowości, jakich miał się dopuścić. Podczas ostatniej kontroli przeprowadzonej przez Zespół ds. Kontroli i Analiz Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu zarzucono mu między innymi zaniedbania finansowe, naruszenie przepisów i niewywiązanie się z planu inwestycyjnego na 2017 rok.
Co więcej, według władz starostwa, dyrektor doprowadził sądeckie pogotowie do bardzo złej sytuacji finansowej. Naruszył Ustawę o finansach publicznych, Ustawę o rachunkowości oraz wewnętrzne regulacje jednostki dotyczące zarządzania finansami. Nie wykonał też planu inwestycyjnego na ubiegły rok i nie zakupił karetki. Pojawiła się także wątpliwość w związku z brakiem odprowadzania pracowniczych składek ZUS. (Więcej o tym temacie przeczytacie –>TUTAJ)
Zmiana
W ubiegły piątek (28 grudnia) starosta Marek Kwiatkowski poinformował, iż władzę w Sądeckim Pogotowiu Ratunkowym otrzymuje Bożena Hudzik. Przypominamy, że w 2005 roku została ona zwolniona z pełnienia funkcji dyrektora Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej Starostwa Powiatowego. Głównym powodem miał być fakt, iż kobieta sprzeciwiła się przełożonym i opowiedziała się za przejęciem pogotowia ratunkowego (należącego do powiatu) przez szpital.
Jak informuje biuro prasowe Powiatu Nowosądeckiego, Bożena Hudzik ukończyła m.in.: studia w Akademii Medycznej im. Mikołaja Kopernika w Krakowie (Wydział Pielęgniarstwa), podyplomowe Studium Promocji Zdrowia w Instytucie Zdrowia Publicznego CMUJ w Krakowie, studia podyplomowe „Kadry menadżerskie dla reformy opieki zdrowotnej w Polsce (Project Hope Polska), studia podyplomowe „Zarządzanie w organizacji pomocy społecznej” (Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej) oraz studia doktoranckie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.”
Doświadczenie zawodowe
W swoim życiu zawodowym była m.in.: kierownikiem Miejskiego Żłobka nr 3 w Nowym Sączu, Kierownikiem Oddziału Epidemiologii Terenowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Limanowej, nauczycielem w Zespole Szkół Medycznych w Limanowej. 0d 1999 r. pracowała w samorządzie powiatowym na stanowiskach: głównego specjalisty ds. promocji zdrowia, dyrektora Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych, a od 2005 r. była dyrektorem Domu Pomocy Społecznej w Muszynie.
Dodatkowo przewodniczyła Nowosądeckiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Nowym Sączu (2007 – 2011), była członkiem Państwowej Komisji Egzaminacyjnej Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych oraz przewodniczącą Rad Społecznych: SPZOZ Szpitala im. J. Dietla w Krynicy Zdroju, Powiatowego Ośrodka Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia. Brała też aktywny udział w procesie budowy i tworzenia hospicjum stacjonarnego w Nowym Sączu i przewodziła Komisji Rewizyjnej.
Fot/Źródło: Starostwo Powiatowe Nowy Sącz