5 ważnych działań marketingowych, czyli idziemy w stronę personalizacji produktu

5 ważnych działań marketingowych, czyli idziemy w stronę personalizacji produktu

drukarnia unilogo

Współczesny marketing jest dosyć skomplikowany i wymaga szerokiego spojrzenia na otaczającą nas rzeczywistość. Szczególne znaczenie ma dostosowanie do potrzeb konsumentów i personalizacja, a więc dotarcie z komunikatem do grupy docelowej. Przedstawiamy 5 ważnych działań marketingowych.

Wyznaczenie grupy docelowej

Jednym z ważniejszych działań we współczesnym marketingu jest wyznaczenie grupy docelowej, czyli tzw. targetu. Można ją zdefiniować jako zbiór konsumentów, którzy mogą być zainteresowanie danym produktem i do których skierowana jest kampania marketingowa. Przykładowo, szampon do włosów farbowanych kieruje się przede wszystkim do kobiet po koloryzacji włosów. Teoretycznie z takiego szamponu mogą korzystać wszyscy, jednak to właśnie panie z długimi włosami po farbowaniu najwięcej skorzystają na takim produkcie. Dlatego też najlepiej skupić się na konkretnej grupie docelowej i dla takich konsumentów tworzyć reklamy.

Personalizacja produktów i opakowań

Bardzo duże znaczenie ma także indywidualne podejście do konsumentów. Ważna jest personalizacja opakowań i produktów. Wiele marek decyduje się nawet na specjalne kampanie reklamowe, których celem jest zachęcenie klientów do tworzenia własnych haseł reklamowych lub edycji limitowanych produktów. W ten sposób konsumenci zostają włączeni w działania marketingowe i mogą brać w nich aktywny udział.

Content marketing

Kolejnym ważnym elementem jest content marketing, czyli zadbanie o odpowiednią treść. Obecnie użytkownicy w Internecie zwracają uwagę na to, w jaki sposób prezentowane są treści, hasła reklamowe i różnego rodzaju informacje. W content marketingu spore znaczenie ma wyznaczenie grupy docelowej (nazywanej tutaj personą) i odpowiednia personalizacja treści. Ważne jest także dopasowanie się do potrzeb konsumentów.

Działania w mediach społecznościowych

Obecnie media społecznościowe odgrywają ważną rolę w marketingu, ponieważ pomagają w promocji produktów i ich sprzedaży, a także zwiększają widoczność danej marki w Internecie. Dobrze przygotowane kampanie w mediach społecznościowych mogą zachęcić konsumentów do zakupu danych produktów, zapisania się do newslettera, wejścia na stronę i sprawdzenia oferty firmy, a także do wybrania się do sklepu stacjonarnego marki.

Promocje na produkty

Ważnym elementem marketingu są promocje i rabaty na produkty. W ten sposób można zachęcić konsumentów do zakupów i zwiększyć ich zainteresowanie marką. Promocje mogą być stałe lub cykliczne. Niektóre firmy ciągle oferują nowe rabaty, a inne decydują się na nie tylko w trakcie sezonowych wyprzedaży. Część marek luksusowych nigdy nie wyprzedaje swoich produktów, ale oferuje je w niższej cenie w specjalnych, firmowych outletach. Strategia promocyjna zależy w dużym stopniu od rodzaju produktów oraz grupy docelowej.

 

Artykuł partnera

 

Czytaj również: Dlaczego warto kupić wózek widłowy.

Reklama