Sądecki Newag i Pesa łączą się… Cel: piętrowe pociągi

piętrowy wagon Intercity

Sądecki NEWAG i bydgoska PESA łączą siły. Dwa rekiny w branży związanej z produkcją pojazdów szynowych podpisały dziś umowę w sprawie złożenia wspólnej oferty na  piętrowe składy w przetargu ogłoszonym przez PKP Intercity.

PESA i NEWAG złożyły dzisiaj (30.09.br.) oświadczenie o wspólnym  udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę dla PKP Intercity 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych.​

W wagonach zamówionych przez PKP Intercity mają być maszyny vendingowe, miejsce dla przewożących rowery, strefa dla osób niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi i duża toaleta przystosowana do potrzeb osób z ograniczonymi zdolnościami ruchowymi. Wszystkie mają być klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, wzmacniacze sygnału GSM, monitoring i systemy informacji pasażerskiej z wyświetlaczami zajętości miejsc.

Zestawy push-pull mają być przygotowane do kursowania z prędkością nie mniejszą niż 200 km/h.

– Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniom zebranym do tej pory przez nasze zespoły możemy razem zaproponować PKP IC nowoczesny pojazd piętrowy, który może być konkurencyjny nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich – powiedział Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu PESA.

– Podjęcie decyzji w sprawie utworzenia konsorcjum wynika z faktu, że złożenie indywidualnych ofert obarczone byłoby istotnym ryzykiem niewykonania zamówienia ze względu na złożoność przedmiotu zamówienia, możliwości produkcyjne w kontekście terminu jego realizacji oraz inne zobowiązania kontraktowe. Sądzimy iż zawarte konsorcjum wpłynie pozytywnie na dalszy dynamiczny rozwój kolei w Polsce – mówi Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A.

PESA i NEWAG to najwięksi polscy producenci taboru, którzy od lat z sukcesami dostarczają pojazdy szynowe klientom na rynku polskim i europejskim. Obie spółki produkują nowoczesny, innowacyjny tabor w oparciu o własne rozwiązania i projekty, które powstają w ich biurach konstrukcyjnych.

PESA jako jedyny polski producent zaprojektowała i dostarczyła zestawy typu push pull, czyli piętrowe pojazdy pasażerskie składające się z wagonu sterowniczego, wagonów środkowych i lokomotywy elektrycznej. Piętrowe Pesa Sundeck są od 2016 roku eksploatowane przez Koleje Mazowieckie, zyskały bardzo dobre opinie zarówno pasażerów, jak i obsługi, osiągają również wysokie wskaźniki niezawodności. PESA wyprodukowała ponad 600 zespołów trakcyjnych, konsekwentnie rozwija rodzinę lokomotyw, właśnie sprzedaż nowoczesnej lokomotywy dwunapędowej.
NEWAG jest liderem rynku lokomotyw w Polsce, produkowane przez spółkę lokomotywy Griffin i Dragon osiągają bardzo wysokie wskaźniki niezawodności i cieszą się uznaniem przewoźników. Griffin to pierwsza polska lokomotywa wielosystemowa dostosowana zarówno do krajowego systemu zasilania prądem stałym 3kV, jak i do systemów zasilania prądem zmiennym 15kV lub 25kV obowiązujących w krajach europejskich. Do eksploatacji na rynkach europejskich przystosowana jest również 6-osiowa lokomotywa Dragon, przeznaczona do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Spółka dostarczyła do tej pory ponad 80 lokomotyw elektrycznych i ponad 200 pasażerskich zespołów trakcyjnych

Powołanie Konsorcjum i złożenie wspólnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ogłoszonym przez PKP Intercity oznacza, że zespoły obu firm w ramach dialogu technicznego rozpoczęły wspólne  prace nad piętrowym pojazdem dedykowanym  dla PKP Intercity.

źródło: https://www.newag.pl

wizualizacja: PKP Intercity

Czytaj też:

Napoje od Ekipy i marki Koral już w sprzedaży

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.