Sądecka Mapa Rowerowa III: do Kapliczki na Rozdziele   (18)

Wycieczkę zaczynam w Tęgoborzy i jadę w kierunku Justu, jednak przed górą odbijam w lewo na Świdnik i kieruję się w stronę Łyczanki. Przy znaku Łyczanka skręcam w lewo i zaczynam kilka kilometrów wspinaczki. Wrzucam niewielkie obciążenie i przyjemnie wspinam się w stronę Zawadki Podchełmie. Na około 5 km. Po lewej stronie otwiera się piękna panorama na Jezioro Rożnowskie, która będzie mi towarzyszyć jeszcze kilka kilometrów.

Po lewej stronie mijam szkołę w Rojówce i dalej wspinam się na Podchełmie. Dojeżdżam do skrzyżowania: w lewo Tęgoborze w prawo Chomranice więc wybieram drogę…prosto do Kaplicy Bożego Miłosierdzia z wierzą widokową na Rozdzielu. Przede mną kilka chwil przyjemnej i niejednokrotnie wymagającej wspinaczki. Najpierw łagodna :zmarszczka” a dalej już cały czas niewygodny opór, jednak daję słowo, że warto! Przejeżdżam przez las, za którym wyłania się szczyt góry i urocza kaplica z szeregiem ławeczek i przepięknym widokiem na Kurów i wijący się Dunajec. Można na moment przysiąść, odpocząć i pomedytować 🙂

Wracać można na kilka sposobów obierając kierunek Marcinkowice, Tęgoborze lub Zawadkę. Wszystkie zjazdy strome więc trzeba ostrożnie dawkować prędkość. Ja wybieram powrót droga na Zawadkę a potem odbijam na Białą Wodę skąd zjeżdżam i jestem z powrotem w Tęgoborzy.

Przyjemna pętelka – polecam każdemu!