Głębokie-Witkowskie: najpierw wjechali na tory tuż przed pociągiem, a później ratowali życie taranując rogatki [FILM]

Głębokie-Witkowskie: najpierw wjechali na tory tuż przed pociągiem, a później ratowali życie taranując rogatki [FILM]

Na przejeździe kolejowo-drogowym na pograniczu miejscowości Głębokie i Witkowskie (gmina Piwniczna Zdrój) w ciągu trzech tygodni kamery monitoringu  zarejestrowały aż cztery przypadki staranowania rogatek. Za każdym razem kierowcy łamali przepisy i mimo włączonych sygnalizatorów decydowali się się wjechać na tory. Gdy okazało się, że są w pułapce, rozpędzonym autem wyłamywali szlaban ratując życie. 

W Polsce z roku na tok rośnie liczba przejazdów wyposażonych w monitoring i sygnalizację. Obecnie na 1200 przejazdach jest monitoring, który rejestruje  zachowania kierowców. Te negatywne i grożące bezpieczeństwu trafiają w formie powiadomień na policję. Tylko w zeszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazały blisko tysiąc zgłoszeń” – informuje w komunikacie do mediów Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

– Od 12 lat prowadzimy kampanię pod hasłem „Bezpieczny przejazd – Szlaban na ryzyko”. W ramach tych działań pokazujemy filmy z niewłaściwymi zachowaniami kierowców na przejazdach. Trafiają one do instruktorów nauki jazdy i kursantów ośrodków szkolenia kierowców. Chcemy przez wskazanie błędów uczyć i eliminować najczęstsze przyczyny wypadków: brawurę, ryzyko, pośpiech, lekceważenie przepisów ruchu drogowego – tłumaczy Marek Olkiewicz, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami inwestują w przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych w całej Polsce. Do 2019 roku na tę inwestycję zarezerwowano 400 mln zł. Projekt realizowany jest dzięki dotacji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 Czytaj też:

Szynobus będzie kursował tylko od poniedziałku do piątku. W weekendy pozostają nam objazdy

Share on twitter
Share on facebook