Gadżety reklamowe, które zapadają w pamięć: na czym polega skuteczny branding?

Gadżety reklamowe, które zapadają w pamięć: na czym polega skuteczny branding?

Gadżety reklamowe

Gadżet reklamowy to przedmiot o wielkiej mocy. Nie chodzi o jego wartość materialną, ale o ładunek emocji i przekaz, który dobry marketingowiec może przekuć w sukces. To jedno z najskuteczniejszych narzędzi do komunikacji pomiędzy marką a klientem, pod warunkiem, że zostanie umiejętnie wykorzystany. Jaki jest sekret skutecznego brandingu i jak wybrać gadżety reklamowe, które pozwolą umocnić pozycję firmy i zaangażować odbiorców?

Czym kierować się w wyborze idealnych gadżetów dla marki?

Gadżet reklamowy powinien zostać dopasowany do okazji. W przypadku imprez masowych, takich jak konferencje czy targi, firma musi zaprezentować swój podstawowy branding. Uczestnicy mogą więc liczyć na długopisy, smycze, pamiątkowe kubki i inne drobne, ale przydatne przedmioty. To pokazuje, że firma dba o swoje dobre imię i potrafi zbadać potrzeby uczestników.

Gadżety reklamowe

Inną kategorią będą gadżety, które mają służyć do nagradzania stałych klientów, albo sprawić, że ktoś, kto po raz pierwszy skorzystał z usługi, będzie chciał powrócić. Utrwalamy tu dobre wrażenie i wyzwalamy pozytywne emocje. Gadżety reklamowe to nic innego jak prezent, a ten ma za zadanie cieszyć, mile zaskakiwać, ale też budować u klienta więź i poczucie lojalności. W takim wypadku warto stawiać na gadżety reklamowe z wyższej półki – na przykład odzież, akcesoria do domu, elektronikę. Wszystkie niezbędne przedmioty łatwo znaleźć za pośrednictwem strony side.com.pl.

Nie zapominajmy również o segmencie premium – gadżetach reklamowych na specjalne okazje. Świetnie nadadzą się do tego markowe produkty takich firm, jak Huawei, Hugo Boss czy JBL. Zamieszczając na nich swój logotyp przypominacie klientom o sobie, jednocześnie gwarantując najlepszą jakość. To prezent zarezerwować dla bardzo ważnych klientów, partnerów biznesowych i kontrahentów.

Czym powinien wyróżniać się niezapomniany gadżet reklamowy?

Zasady są dosyć proste, choć pominięcie którejś z nich może sprawić, że gadżet reklamowy stanie się symbolem kiczu, zwyczajnym bublem.

Priorytetem musi być jakość. I to począwszy od materiałów, z jakich wykonane są gadżety, a skończywszy na tym, w jaki sposób rozlokowany jest branding. Współcześnie jakość idzie w parze z prostotą, minimalizmem i estetyką, co oznacza, że logotyp wcale nie musi się rzucać w oczy. Na pierwszym miejscu gadżet, dopiero później logo. Nie ma obaw, klient będzie pamiętał o marce. Oczywiście największym wyzwaniem dla marketingowców jest to, aby sam logotyp także stał się bardzo rozpoznawalny i kojarzył się z czymś pożądanym. Świetnym przykładem są tu takie firmy, jak na przykład Apple. Ich logo to dla użytkowników powód do dumy.

Niemniej ważna jest funkcjonalność. Należy dołożyć starań, aby gadżet reklamowy przydawał się w żuciu codziennym, bo dzięki temu może spełniać swoją funkcję. Dlatego tak świetnie sprawdzają się słuchawki, ładowarki, akcesoria do kuchni czy odzież. Jeżeli połączymy je z jakością, otrzymamy gadżet idealny.

Warto pamiętać, że gadżety reklamowe powinny być wyważone: lepiej, by nie godziły w niczyje uczucia, nie wywoływały poczucia zakłopotania i były możliwie jak najściślej związane z marką i branżą.

Jak gadżety reklamowe budują świadomość marki?

Spójrzmy prawdzie w oczy: firma, której nie stać na zainwestowanie w jakościowe gadżety reklamowe wzbudza wątpliwości. Gadżety są przecież jednym z podstawowych sposobów promowania marki, rozpowszechniania jej logotypu, który ma stać się znakiem rozpoznawczym.

Przedmiot sygnowany logotypem informuje klienta o profesjonalnym podejściu firmy, o opracowanej strategii marketingowej, a także pokazuje dbałość o detale. Jak cię widzą, tak cię piszą i gadżety właśnie tak działają.

Dodatkowo, gadżety pozwalają w nietypowy sposób nagradzać klientów, dawać poczucie zaopiekowania i rozpieszczenia. W ten sposób można wyróżnić się spośród konkurencji, a wiadomo, że to bezcenna umiejętność.

Gadżety reklamowe świetnie budują poczucie lojalności. Klient czuje się związany z marką, potraktowany indywidualnie, zauważony. Dzięki temu będzie polecał firmę także swoim znajomym.

Gadżety reklamowe

Jak przekonać się, czy strategia marketingowa z gadżetami reklamowymi działa?

Aby zmierzyć skuteczność kampanii, przede wszystkim marka musi być obecna w social mediach. Wówczas klienci mogą po otrzymaniu gadżetu oznaczyć firmę i wyrazić swoją opinię na temat przedmiotu. Im więcej oznaczeń i dobrych opinii, tym lepiej!

Poza tym, warto wraz z gadżetami dodać na przykład specjalny kod zniżkowy, a także przeprowadzić szybką ankietę online. Głos każdej osoby jest na wagę złota. Tym bardziej nie zapominajmy o szalenie ważnej personalizacji. Ręcznie wypisana kartka z imieniem klienta i miłymi życzeniami będzie idealnym dodatkiem do paczki z gadżetami. Ten pomysł sprawdzi się szczególnie w przypadku sektora e-commerce.

Trendy w gadżetach reklamowych, które warto znać

Estetyka, funkcjonalność i jakość to trzy cechy gadżetu reklamowego, który będzie skutecznym i niezawodnym narzędziem marketingowym. Bardzo widocznym, ale też potrzebnym trendem jest ekologia. Eko-gadżety mają więc za zadanie nie tylko nie zaśmiecać planety (a więc być wielokrotnego użytku i przynosić pożytek), ale również dawać możliwość późniejszego recyklingu. Szczególną popularnością cieszą się przedmioty z nadrukiem, które zastępują tak zwane jednorazówki, a więc na przykład torby na zakupy czy bidony filtrujące wodę.

Artykuł partnera

Przeczytaj również:

Kurs maturalny z matematyki i angielskiego w 2 poziomach

Reklama