Czyszczenie, konserwacja i pielęgnacja orlików i boisk sportowych na terenie całej Polski, a zimą – odśnieżanie parkingów i chodników – takie będą podstawowe zadania pracowników spółdzielni socjalnej „PUCUŚ”, która od listopada tego roku zacznie funkcjonować w gminie Chełmiec.
Będzie to pierwsza w powiecie tego typu spółdzielnia socjalna. Decyzję o jej powołaniu podjęli podczas ostatniej sesji chełmieccy radni.
– Pomysł założenia Spółdzielni „Pucuś” zrodził się przy realizacji projektów unijnych. W miesiącach letnich pracownicy spółdzielni zajmą się konserwacją i pielęgnacją orlików. Będą także sprzątać ogrody u indywidualnych klientów. Zimą do ich zadań będzie należało odśnieżanie chodników, parkingów oraz prace porządkowe na trasach biegowych i terenach sportów zimowych. Planujemy również drobne prace remontowe szkół, przedszkoli, żłobków oraz innych obiektów, które w zimie będą stanowić dodatkową usługę zarobkową spółdzielni – tłumaczy wójt gminy Chełmiec Bernard Stawiarski.
– Założenie spółdzielni, jej funkcjonowanie oraz wypracowanie zysku wiąże się z wkładem finansowym w przygotowanie stanowisk pracy i zakup niezbędnych maszyn – dodaje.
Gmina Chełmiec na założenie spółdzielni otrzymała dofinansowanie z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020. Spółdzielnia Socjalna „PUCUŚ” na zatrudnienie 5 pracowników otrzyma wsparcie w wysokości 104 712,30 zł. Dodatkowo na zabezpieczenie składek ZUS i US z tak zwanego wsparcia pomostowego spółdzielnia otrzyma 69 375,00 zł. Pracownicy zostaną przeszkoleni przez specjalnych trenerów.
Fot. Ilustracyjne – Pixa Bay.