Tarnów - Nowy Sącz: PKP inwestuje miliony w remont szlaków kolejowych

PKP Polskie Linie Kolejowe wkrótce wyda 50 mln zł. inwestując w remonty trakcji, które mają ułatwić podróże z Tarnowa w stronę Muszyny, poprawić jakość trasy, obsługę podróżnych oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Prace rozpoczną się w sierpniu i potrwają do 2018 r.

Dziś (piątek, 5 maja), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z firmą Skanska na której widnieje kwota 47 mln z (netto) na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Grybów – Kamionka Wielka.

GoldenEgo

- Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace na tym odcinku. Ich efekty odczują pasażerowie na stacji Ptaszkowa oraz na przystanku Mszalnica. Na odnowionych peronach będą wiaty, ławki, nowe czytelne oznakowanie oraz tablice informacyjne. Będzie dostępność dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się i  dla niedowidzących- czyli system oznakowania dotykowego  - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Prace obejmujące 22 przejazdy kolejowo-drogowe w Grybowie, Ptaszkowej, Białej Wyżnej, Mszalnicy mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa uczestników ruchu kolejowego i drogowego.

- Umożliwią płynniejszy ruch pociągów (bez konieczności zwolnień), a nowa jezdnia usprawni przejazd samochodów i ruch pieszych. Prace na trasie Tarnów – Muszyna, obejmą łącznie ok. 19 kilometrów torów - dodaje Siemieniec.

PKP PLK planuje również przebudowę pięciu wiaduktów, w tym nad drogą krajową w Grybowie i w Siołkowej oraz nad drogą gminną w Grybowie i w Kamionce Wielkiej, a także przebudowę 26 innych obiektów inżynieryjnych między Grybowem, a Kamionką Wielką.

Roboty na torach rozpoczną się w sierpniu 2017 r. i zakończą w 2018 r.

***

W kwietniu PLK podpisały umowę za ponad 3,8 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie robót na wiadukcie w Nowym Sączu. Prace na obiekcie rozpoczną się w październiku tego roku. Zadania realizowane są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna” i  finansowane ze środków budżetowych.

Fot. Agnieszka Małecka.

WIŚNIAMAŁALIP

1 comment

  1. wdwwe 14 Sierpień, 2019 at 04:48 Odpowiedz

    dobre i te 19 kilometrów modernizacji szlaku kolejowego miedzy Nowym Sączem a Tarnowem choć sama długość trasy nr 96 jest większa miedzy Muszyna a Tarnowem ma 146,435 km. W sumie remont trasy wynosi nie całe 10%

Pozostaw odpowiedź wdwwe Anuluj pisanie odpowiedzi