Eurovelo Nowy – Stary Sącz: pracują dalej

Eurovelo Nowy – Stary Sącz: pracują dalej

Informowaliśmy kilka dni temu, że nowosądecki odcinek Eurovelo, od zamku w Nowym Sączu do mostu nad Popradem w Starym Sączu cieszy się ogromnym powodzeniem. Jednak wciąż dla użytkowników trasy, którzy nie śledzą informacji o inwestycji, jej dalszy przebieg jest zagadką. Trzeba pamiętać, że trasa nie jest jeszcze skończona.Wielu rowerzystów pokonuje odcinek od ruin zamku do Popradu przed Starym Sączem i zastanawia się co dalej? Próbować pokonać most kolejowy, co wcale nie jest bezpieczne ani łatwe, bo trzeba się przepychać z rowerem po bardzo wąskiej kładce, czy jechać w lewo do drogi krajowej i tam dalej za znakami…? Podpowiadamy: wybrać opcję bezpieczną i czekać na postęp prac. Warto!

Nowosądecki odcinek, to tylko fragment całości. Do końca listopada br. ma być gotowa droga licząca ponad 20 kilometrów od Barcic do Wielogłów. Ale co najważniejsze – nad Popradem zostanie wybudowana kładka o długości 130 m, która połączy brzegi rzeki.

Cały ten odcinek już przebiega głównie przez tereny zielone, po wałach rzek. Przez Nowy Sącz trasa została wytyczona prawym brzegiem Popradu i Dunajca oraz lewym brzegiem Dąbrówki Polskiej. Na wysokości ruin zamku królewskiego trasa pobiegnie pod mostem Św. Heleny, a dalej wałem przeciwpowodziowym i kładką nad rzeką Kamienica oraz po wałach aż do mostu na Łubince. Na terenie gminy Chełmiec „przeniesie się” na wały Dunajca.

Koszt budowy tego mini mostu nad Popradem w Starym Sączu oraz dojazdu do niego, to ok. 4,7 mln zł – mówi członek Zarządu Marszałkowskiego Małopolski Leszek Zegzda. – To kolejna inwestycja na Sądecczyźnie, jaką uda się zrealizować dzięki znaczącemu wsparciu środków unijnych, z regionalnego programu operacyjnego. W całej Małopolsce powstają kolejne kilometry tras rowerowych. Docelowo powstanie 8 szlaków łączących najdalsze zakątki regionu. Cieszę się bardzo z tego pomysłu bo pokazuje, że jest trafiony, a oczekiwanie na niego było i jest ogromne. Sam jeżdżę na rowerze i całkowicie popieram takie działania.

Warto wiedzieć!
Kładka nad Popradem oraz cały odcinek Barcice – Wielogłowy to fragment liczącej prawie 6 tys. km europejskiej trasy EuroVelo 11, którą można podróżować z Norwegii przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię aż do Grecji. Jej małopolska część, określana mianem VeloNatura, łączy Kościelec (leżący na granicy z województwem świętokrzyskim) z Muszyną (przy granicy ze Słowacją). Została poprowadzona m.in. przez najpiękniejsze tereny doliny Popradu i Dunajca, Beskid Sądecki i Pogórze. Rowerzyści będą nią mogli dojechać też do małopolskich uzdrowisk: Żegiestowa, Piwnicznej i Muszyny.

WYBORY 2024

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama