Velo Dunajec nie będzie całkowicie samodzielną trasą rowerową

Velo Dunajec nie będzie całkowicie samodzielną trasą rowerową

Miłośnicy dwóch kółek z niecierpliwością oczekują na ścieżki rowerowe, które mają powstać w ramach projektu Velo Dunajec. Na niektórych fragmentach rowerzyści będą musieli jednak zadowolić się trasą dzieloną z samochodami.

Jak to współdzielenie będzie wyglądało? Amatorzy podróży na dwóch kołach obawiają się, aby nie skończyło się tak, jak w przypadku nowosądeckiej ulicy Węgierskiej.

Wytyczony tam niedawno „tor” jazdy cyklistów bynajmniej ich nie uszczęśliwił, o czym pisaliśmy w artykule:

Nowy Sącz: Miasto zainwestowało w rowerowy tor przeszkód 

– Trasa będzie prowadziła częściowo po wydzielonych drogach dla rowerów niezależnie od dróg publicznych, częściowo zaś po drogach publicznych o małym natężeniu ruchu. Obowiązywać będzie oznakowanie pionowe szlakowe – mówi Magdalena Duda z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

Nie udało nam się jednak ustalić jakie konkretnie będą oznaczenia ścieżek rowerowych i na których konkretnie fragmentach dróg.

Zdaniem urzędników z krakowskiego ZDW, plusem inwestycji mają być miejsca do wypoczynku dla podróżujących jednośladami.

– Przy wszystkich powstających w ramach sieci VeloMałopolska trasach przewidziane są Miejsca Obsługi Rowerzystów zlokalizowane co około 15 km. Budowa MORów przy tych trasach w rejonie Nowego Sącza zlecona będzie odrębnym przetargiem – dodaje Magdalena Duda.

Jeden z najbliższych odcinków Velo Dunajec – ścieżka rowerowa z Barcic do Starego Sącza ma być ukończony do 15 listopada tego roku.

O ścieżkach rowerowych w ramach projektu VeloDunajec pisaliśmy w artykułach:

Łącko szykuje się na rowerowe szaleństwo

Nowy Sącz i Stary Sącz będą połączone 

Tekst: Alicja Augustyn, Agnieszka Małecka 

Fot. Ilustracyjne – pixabay

Reklama