TELEFONIA DLA NOWOCZESNEJ FIRMY!

Telefonia internetowa, często nazywana po prostu VoIP, zdobywa coraz większe rzesze zwolenników, szczególnie wśród odbiorców biznesowych. Jest to głównie spowodowane faktem, że może ona zaoferować bardzo wiele usług/funkcji, które ułatwiają firmie komunikację, a poza tym, w porównaniu do telefonii analogowej pozwala znacznie obniżyć koszty połączeń i stałego abonamentu (nierzadko nawet o 80%).

Co to jest telefonia internetowa (VoIP) ?

Zacznijmy od podstaw. Telefonia internetowa, jest to rodzaj telefonii, która bazuje na technologii VoIP. Jak sama nazwa wskazuje, Internet jest w tym przypadku, kluczowym elementem, dzięki któremu jest możliwe przesyłanie głosu. Tak więc firma, która chciałaby u siebie zastosować tą telefonię, powinna przede wszystkim zaopatrzyć się w stabilne łącze internetowe.

Co zyska moja firma dzięki telefonii VoIP ?

W pierwszej kolejności warto napisać o wielu możliwościach wykonywania rozmów. Żadna inna telefonia, nie może się pod tym względem nawet równać z VoIP. Mając numer w telefonii VoIP, możemy się nim posługiwać zarówno przy użyciu telefonu komórkowego, komputera stacjonarnego, tabletu oraz laptopa. Wystarczy, że w którymś z urządzeń zainstalujemy tzw. komunikator VoIP i skorzystamy ze słuchawek z mikrofonem, i już będziemy mogli odbierać połączenia i dzwonić do wybranych osób/firm. To jednak nie wszystkie możliwości. Do ww. wymienionych dochodzą jeszcze telefon VoIP oraz tradycyjny aparat analogowy. W tym drugim przypadku konieczne będzie podłączenie do aparatu tzw. adaptera (czyli bramki VoIP).

Opcji jest zatem wiele. Co więcej. W VoIP, nie ma nakazu wykorzystywania li tylko jednej z nich, przez dany podmiot. Nawet w małej firmie, można zróżnicować urządzenia, z których korzystają pracownicy. Asystentka zarządu, może korzystać ze specjalnego, sekretarskiego telefonu VoIP, dział handlowy, może łączyć się przy użyciu laptopów zaopatrzonych w komunikator VoIP, a Prezes firmy, może korzystać z tradycyjnego telefonu VoIP w biurze, a wyjeżdżając w sprawach służbowych komunikować się via laptop czy telefon komórkowy.

Kolejnymi atutami telefonii VoIP są darmowe rozmowy wewnątrz sieci danego operatora oraz tanie albo bardzo tanie rozmowy telefoniczne, szczególnie zagraniczne. Posiłkując się ofertą operatora telefonii VoIP o nazwie TeleCube.pl, możemy podać przykładowe stawki cenowe połączeń wychodzących i tak np. koszt 1 minuty rozmowy z polskim, niemieckim, holenderskim czy irlandzkim numerem stacjonarnym wynosi 5 groszy netto, a z polskim numerem komórkowym 11 groszy netto.
Jak widać stawki są naprawdę atrakcyjne.

Jak już zaznaczyliśmy na początku artykułu, telefonia VoIP oferuje szeroką paletę usług i funkcjonalności. Przyjrzymy się teraz kilku z nich, bazując na przykładzie rozwiązań oferowanych przez telefonię TeleCube.pl

Wirtualna centrala telefoniczna – sprawne zarządzanie rozmowami i usługami telekomunikacyjnymi

Wirtualna centrala TeleCube.pl to propozycja dla tak naprawdę każdej firmy, niezależnie od jej rozmiaru, etapu rozwoju, możliwości finansowych czy też posiadania w swojej kadrze ekspertów z dziedziny IT czy telekomunikacji.

Dysponując wirtualną centralą, nawet mikrofirma, może w pełni zautomatyzować zarządzanie połączeniami telefonicznymi i tym samym zespolić wszystkie urządzenia służące do prowadzenia rozmów, w jeden, połączony system.

TeleCube oferuje wirtualną centralę już od 29 zł netto / miesiąc. Najtańsza wersja (tzw. pakiet Start) jest opracowana dla firmy, która potrzebuje, nie więcej niż 4 stanowiska telefoniczne. Pomimo niskiej ceny, pakiet Start, zawiera wszystkie podstawowe funkcjonalności centrali. Nabywająca go firma otrzymuje m.in. kolejkowanie, IVR, pocztę głosową, wirtualny fax, warunki czasowe oraz wirtualnego lektora. Dzięki tym opcjom może m.in.:

- przygotować bezpłatnie i w prosty sposób komunikaty powitalne (opcja wirtualny lektor),
- emitować komunikaty w określonych dniach i godzinach (warunek czasowy),
- kierować dzwoniących automatycznie (bez konieczności korzystania z sekretarki) do wybranych osób bądź komórek czy informacji głosowych, po wybraniu przez nich numeru tonowego (IVR),
- zatrzymać dzwoniących w kolejce, przy dużym obciążeniu linii, emitować im muzykę i powiadamiać o zajmowanym miejscu w kolejce (kolejkowanie).

Zarządzanie wirtualną centralą odbywa się na panelu Klienta TeleCube (Klient ma dostęp do panelu 24h na dobę, za pomocą przeglądarki internetowej), przy użyciu bardzo prostego w obsłudze, graficznego narzędzia, działającego na zasadzie „chwyć i upuść. Poszczególne elementy centrali łączy się zatem ze sobą, na „tablicy”, i w każdej chwili można je edytować, poprawić, uzupełniać czy usuwać.

Możliwości rozbudowy wirtualnej centrali TeleCube, co do ilości stanowisk są praktycznie nieograniczone. Dlatego nawet firma czy instytucja, w której jest zatrudnionych 500 pracowników, z oddziałami czy współpracownikami zlokalizowanymi w różnych miastach, województwach, a nawet krajach, może wdrożyć centralę TeleCube, i dostosować ją do swoich aktualnych wymogów oraz edytować i rozbudowywać w przyszłości.

Telekonferencje i nagrywanie rozmów

Wybierając jeden z droższych pakietów wirtualnej centrali TeleCube, tj. Premium, w cenie 89 zł netto / miesiąc, można uzyskać dostęp do takich funkcji jak nagrywanie rozmów oraz telekonferencje. Otwierają one przed firmą nowe możliwości i można je wykorzystać w naprawdę wielu aspektach funkcjonowania firmy oraz praktycznie w każdym jej dziale.

Rejestrowane rozmowy są dostępne przez 30 dni, od momentu ich nagrania, na panelu Klienta. W tym czasie można je wielokrotnie odsłuchać i/lub pobrać na swój serwer.

Telekonferencje to z kolei doskonała alternatywa dla grupowych spotkań, zwłaszcza wyjazdowych, które niejednokrotnie generują duże nakłady finansowe (koszty podróży, zakwaterowania, wyżywienia) oraz czasowe (pracownik traci godziny/dni na podróż). W ramach telekonferencji TeleCube, można zrealizować grupowe połączenie telefoniczne, z udziałem 15 osób. Osoby te mogą być zlokalizowane w dowolnym miejscu i nie muszą być abonentami TeleCube.

Numer telefoniczny z dowolnej strefy, niezależnej od siedziby firmy

Telefonia TeleCube, może zaproponować jeszcze wiele opcji, o których nie będziemy w tym miejscu szeroko się rozpisywać. Warto jednak wspomnieć o tym, że oferuje ona też: bramkę SMS (możliwość wysyłania SMS-ów z panelu Klienta), wirtualny faks (wysyłanie i odbieranie faksów przez panel, bez pośrednictwa sprzętowego faksu), stacjonarne numery zagraniczne, z około 50 krajów oraz polskie numery stacjonarne ze wszystkich stref numeracyjnych. Zatrzymajmy się, na ostatniej z wymienionych opcji. W odróżnieniu od telefonii analogowej, gdzie numer stacjonarny przyznany danej firmie, musi być zbieżny z miejscem prowadzenia przez nią działalności, w telefonii VoIP nie ma takiego wymogu. Tak więc firma, która ma siedzibę np. w Nowym Sączu, może zakupić w TeleCube, numer ze strefy nowosądeckiej (z prefiksem „18”), ale dodatkowo lub tylko skorzystać z innej numeracji np. krakowskiej, warszawskiej czy poznańskiej. Co więcej, może także kupić numer zagraniczny np. włoski, co sprawdza się w sytuacji gdy planuje ekspansję lub prowadzi interesy w danym kraju.

Warto w tym miejscu dodać, że do TeleCube, można przenieść swoje numery stacjonarne, od obecnego operatora. Więcej informacji na ten temat znajduje się pod adresem: www.telecube.pl/przenies-numer-do-telecube/

Przetestuj przez 14 dni i podejmij świadomą decyzję

Operator TeleCube oferuje możliwość sprawdzenia konkretnego pakietu wirtualnej centrali przez okres 14 dni. W tym czasie testujący ma dostęp do panelu Klienta. Może wypróbować wszystkie funkcje, wykonać połączenia telefoniczne i faksowe oraz wysłać SMS-y. Nie musi on ponosić żadnych kosztów ponieważ TeleCube zaopatrzy go w darmowe minuty na testy oraz przydzieli numery telefoniczne.

Żeby rozpocząć testy należy wybrać konkretny pakiet/usługę oraz wypełnić krótki formularz rejestracyjny na stronie TeleCube.

Po zakończeniu okresu testowego można zrezygnować bez żadnych obostrzeń z dalszego korzystania z usługi albo kontynuować współpracę w opcji prepaid (przedpłata) lub podpisując umowę na czas określony, 12 miesięcy.

tekst sponsorowany; materiały Partnera

SEZAM

Wypowiedz się w tej sprawie