Rowerem po bajkowy widok: Nowy Sącz – Jaworze (53 km)

Tego lata tworzymy wspólnie Sądecką Mapę Rowerową. Przysyłajcie nam krótkie opisy swoich ulubionych tras rowerowych, a my na portalu dts24 ułożymy z nich rowerowy przewodnik Waszego autorstwa. Pierwszą trasę proponuje Michał Zychowicz:

Przebieg trasy:

Nowy Sącz – Kamionka Wielka, Królowa Polska – Ptaszkowa – Jaworze (882 mnpm) – Bogusza – Królowa Polska- Kamionka Wielka – Nowy Sącz

(dystans: około 53 km, suma przewyższeń: około 720 metrów, trudność: średnia).

Opis trasy:

Wyruszamy z Nowego Sącza i kierujemy się drogą w kierunku Kamionki Wielkiej, a dalej Królowej Polskiej. Za mostem w Królowej Polskiej skręcamy w lewo na Ptaszkową, jedziemy około 4 kilometry lekko w górę.

W Ptaszkowej nieopodal zabytkowego, drewnianego kościoła skręcamy w prawo w kierunku Centrum Sportów Zimowych i jedziemy asfaltowymi serpentynami w górę, po czym wjeżdżamy w las.

W lesie trzeba „złapać” od razu drogę gruntową (nieoznaczoną szlakiem) i jechać cały czas w górę. Po kilku kilometrach dołączamy do szlaku niebieskiego, który zaprowadzi nas na sam szczyt Jaworza, gdzie znajduje się 15-metrowa stalowa wieża widokowa oferująca niesamowitą panoramę 360 stopni. Przy dobrych warunkach widać z niej Tatry, Beskid Sądecki, Beskid Wyspowy, Beskid Niski, Pogórze Rożnowskie.

Następnym krokiem jest zjazd szlakiem zielonym w kierunku Grybowa. Po około dwóch kilometrach od szczytu Jaworza, gdy dojedziemy do drogi szutrowej, skręcamy w prawo w tę drogę i kontynuujemy nią podróż aż do szlabanu przy Bacówce w Boguszy.

Za szlabanem kontynuujemy jazdę asfaltem do drogi głównej i skręcamy w prawo, a od tego momentu czeka nas aż 20-kilometrowy, świetny zjazd w kierunku Nowego Sącza.

Tekst i zdjęcia: Michał Zychowicz

DOŁĄCZ DO AUTORÓW SĄDECKIEJ MAPY ROWEROWEJ

Projekt realizowany dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego