Pasażerów można zliczyć na palcach jednej ręki. Czy remont dworców kolejowych ma sens?

Pasażerów można zliczyć na palcach jednej ręki. Czy remont dworców kolejowych ma sens?

Mieszkańcy Sądecczyzny zastanawiają się, czy inwestycja w remont bądź budowę dworców kolejowych w Dolinie Popradu ma sens. PKP zapewnia, że ma.

– Co roku Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego staje przed dylematem czy dotować puste pociągi, których rentowność wynosi ok. 4 proc. Istnieje obawa, że połączenia zostaną zawieszone. Z roku na rok jest ich przecież coraz mniej. Komu będą służyć wyremontowane dworce? Czy tylko turystom? – pyta nasz Czytelnik proszący o zachowanie anonimowości.

– Przed przystąpieniem do inwestycji przygotowana została analiza finansowo ekonomiczna wraz ze studium wykonalności. Pod uwagę brana była również aktualna sytuacja na linii kolejowej, jak i plany przewoźników dotyczące komunikacji na tym odcinku – informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP, odpowiedzialna za za dworce i pozostałe nieruchomości w województwach lubelskim, lubuskim, małopolskim, podkarpackim.

– Modernizowane obiekty będą służyły zarówno podróżnym, jak i mieszkańcom poszczególnych miejscowości czy turystom. W nowych obiektach planowane jest stworzenie punktów obsługi rowerzystów i miejsc z informacjami turystycznymi. Dzięki inwestycjom zmieni się również otoczenie dworców i stacji, pojawi się nowe oświetlenie, monitoring, mała architektura – dodaje.

Na stacjach takich jak Łomnica Zdrój czy Milik, gdzie planuje się budowę nowych dworców, zatrzymują się dwa pociągi dziennie w stronę Nowego Sącza i dwa pociągi dziennie w stronę Krynicy-Zdroju. Korzysta łącznie około 2-3 pasażerów dziennie.

– Skoro tak, to jak to się ma do budowy nowych dworców? – docieka Czytelnik.

– Zasadność budowy i przebudowy poszczególnych obiektów, na trasie Nowy Sącz – Krynica należy rozpatrywać jako jedną całość. Jest to spójna inwestycja, której celem jest rewitalizacja budynków dworcowych i terenów do nich przyległych w całej Dolinie Popradu, a tym samym poprawa atrakcyjności tego regionu – podkreśla Katarzyna Grzduk.

PKP zakłada, że prace mogłyby rozpocząć się w drugim kwartale 2018 r. Mają potrwać ok. roku.

O remoncie dworców pisaliśmy TUTAJ. 

Czytaj także o likwidacji kasy biletowej na dworcu PKP w Nowym Sączu: Kasa biletowa na sądeckim dworcu PKP jesienią zniknie. Bilet kupisz w sieci lub u konduktora 

Fot. Ilustracyjne – Wikipedia, PKP S.A. 

 

Reklama