Gwiazda nie tylko na Gwiazdkę

Gwiazda nie tylko na Gwiazdkę

Produkujemy samochody już od ponad stu lat

2280 metrów całkowitej powierzchni użytkowej, w tym aż 560 metrów przeznaczonych dla Działu Sprzedaży samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych, z czego 426 metrów planowanej przestrzeni wystawienniczej przeznaczonej na ekspozycję samochodów osobowych.

Tak właśnie prezentować się będzie nowy salon Sobiesław Zasada Automotive, firmy będącej autoryzowanym dealerem i serwisem marki Mercedes Benz. Budynek zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej w pierwszym kwartale przyszłego roku. Czy to oznacza zwiększenie oferty samochodów wszystkich klas dla potencjalnych klientów?

Nowy salon w najnowszych standardach

W naszej obecnej lokalizacji już teraz oferujemy klientom pełną gamę samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych marki Mercedes-Benz. Do tej pory nasza ekspozycja mieściła zaledwie trzy samochody, po otwarciu nowego salonu planowana część wystawiennicza będzie mogła pomieścić ich od 10 do 12 – mówi Maciej Styrna kierownik sprzedaży samochodów osobowych. – W dotychczasowym budynku mieliśmy zdecydowanie za mało miejsca i część samochodów musiała być eksponowana na zewnątrz, co rodziło pewne problemy, szczególnie w sezonie zimowym. Nowy salon budowany jest zgodnie z najnowszymi standardami marki Mercedes-Benz zarówno pod względem wizualizacji jak również tymi dotyczącymi kwestii użytkowych. W związku z tym znajdzie się w nim spora ekspozycja, nowa, większa poczekalnia dla klientów serwisu oraz specjalnie przystosowane miejsce do wydawania klientom ich nowych samochodów. Salon będzie teraz przystosowany również do wymagań aktualnego poziomu sprzedaży, który na dziś jest porównywalny do innych naszych lokalizacji w większych miastach, takich jak chociażby Bielsko- Biała, Rzeszów a nawet Łódź. 

Maybach kupiony na Sądecczyźnie

Choć Nowy Sącz jest raczej niewielkim miastem i pod względem liczby mieszkańców nie może konkurować z wielkimi aglomeracjami, okazuje się, że luksusowe Mercedesy sprzedają się w naszym mieście całkiem dobrze. Podobnie zresztą jak na terenie całej Sądecczyzny, która słynie nie tylko z dużej liczby zamożnych przedsiębiorców, ale jest także polskim zagłębiem branży transportowej – Mamy w Nowym Sączu bardzo prężnie działających przedsiębiorców, wielu z nich znajduje się na liście najbogatszych Polaków, kupują naprawdę drogie samochody z najwyższej półki, choćby luksusową klasę S. W zeszłym roku udało nam się sprzedać nawet wersję Maybach – mówi Maciej Styrna. – Generalnie mogę powiedzieć, że dobrze sprzedają się wszystkie modele Mercedesa, zarówno osobowe, ciężarowe, jak i dostawcze – dodaje. – To na pewno, oprócz specyfiki naszych klientów, zasługa również marki Mercedes-Benz, która w ostatnich latach zmieniła filozofię dotyczącą projektowania samochodów. Teraz mamy największy mix modeli spośród wszystkich marek i nie ukrywajmy, Mercedes oprócz swojej jakości, luksusu, poziomu bezpieczeństwa czy nowinek technicznych, stał się po prostu ładny. 

Wyposażenie dodatkowe gra rolę 

Najczęściej Mercedesy kupują właściciele firm oraz przedstawiciele wolnych zawodów. Kupujący samochód tej marki i klasy głównie pytają o rozwiązania techniczne związane z ogólnie pojętym bezpieczeństwem jazdy oraz o poziom wyposażenia.  – Mercedesy zaopatrzone są w szereg systemów, które pomagają kierowcom w prowadzeniu samochodów tak, aby nie doprowadzić do wypadku – przekonuje Maciej Styrna i dodaje, że znikomy procent aut sprzedawany jest w wersji podstawowej, klienci chcą bowiem zwykle dodatkowych udogodnień.

Choć paleta kolorystyczna Mercedesa jest bogata, najbardziej popularne w naszym regionie są samochody w kolorze czarnym, białym oraz w różnych odcieniach szarości. Ostatnio coraz bardziej popularny staje się także kolor czerwony „hiacynt”. – Paleta kolorystyczna jest bardzo bogata i każdy klient na pewno znajdzie odpowiadający mu odcień – mówi Maciej Styrna.

Mercedes w kwiatki?

A co, jeśli klient ma szczególnie fantazyjne upodobania i zażyczy sobie na przykład Mercedesa w kwiatki? – Tutaj ograniczają nas trochę projektanci Mercedesa, ponieważ istnieją kompletacje, które są dopuszczalne i takie, które raczej odradzamy klientowi. Ważne jest przede wszystkim zadowolenie nabywcy lecz również sam image marki, a jakieś udziwnienia związane np. z kolorem skóry i lakieru nie zawsze wpływają dobrze na wizerunek „Gwiazdy” – podkreśla Maciej Styrna

A zatem, nawet jeśli nie kupimy w salonie Mercedesa samochodu w kwiatki, to firma gotowa jest sprostać różnym wymaganiom klientów dzięki tzw. Fabryce Marzeń. Salon może sprowadzić na życzenie nabywcy różne odcienie skóry, drewna czy lakieru. Przyszły właściciel samochodu może także obejrzeć swoje wymarzone auto dzięki dostępnym wizualizacjom. – Dzięki firmowym aplikacjom czy konfiguratorowi, jesteśmy w stanie pokazać każdy samochód wewnątrz i na zewnątrz, zarówno w świetle dziennym, jak i nocnym, wszystkie opcje wyposażenia, kolorystyki, felg czy wielu innych elementów wyposażenia, włącznie z filmami obrazującymi działanie konkretnego elementu wyposażenia – opowiada Maciej Styrna.

Dzieci też mają głos w sprawie auta

Choć wcześniej to głównie mężczyźni decydowali się na zakup Mercedesa, teraz jednak sytuacja się zmienia i w wielu przypadkach to małżeństwa podejmują decyzję o kupnie samochodu, zaś kobiety są coraz bardziej aktywnymi klientkami i to nie tylko w kwestii tradycyjnej domeny pań, czyli wyboru koloru. Jak zauważa Maciej Styrna, wpływ na decyzje zakupowe rodziców mają także coraz częściej dzieci, które są pytane przez dorosłych o opinię w sprawie wybranego przez starszych samochodu.

Mercedes Benz to marka droga, ale jak przekonuje Maciej Styrna, warta swojej ceny. I nie chodzi tu tylko o sam prestiż czy ponad stuletnie doświadczenie, ale także o fakt, że producent stara się, aby wszystkie komponenty składające się na produkowany przez niego samochód były naprawdę z najwyższej półki. Tym bardziej, że polski klient jest tak samo wymagający jak klienci z innych krajów, a kupując samochód klasy Premium, chce być pewien, że dostanie produkt najwyższej jakości. A decydując się na „Gwiazdę” może być pewien, że faktycznie dostanie to, za co zapłacił. – Poza tym marka staje coraz bardziej dostępna, już teraz mamy w ofercie finansowania Mercedes-Benz bank i leasing, które pozwalają na zakup wymarzonego samochodu spod znaku Gwiazdy. Najtańszy model w naszej ofercie – Mercedes klasy A – zaczyna się już od 88 900 zł, a miesięczny koszt jego wynajmu oscyluje w granicach tysiąca zł.

 

Tatiana Biela

WYBORY 2024

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama