Dwie oferty na prace przygotowawcze do budowy linii kolejowej Podłęże – Piekiełko

Dwie oferty na prace przygotowawcze do budowy linii kolejowej Podłęże – Piekiełko

W spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy prac przygotowawczych dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” wraz z remontem istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Wpłynęły dwie oferty. Złożyły je firma Egis Rail SA oraz AECOM Polska Sp z o.o.

Wartość zamówienia szacowana jest na 251 mln. 411 692,84 zł brutto. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021.

– Prace przygotowawcze to pierwszy etap realizacji przedsięwzięcia, które ma zapewnić sprawniejszą komunikację w Małopolsce i w kraju. Etap ten obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, koniecznej dla budowy linii kolejowych na trasie Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna wraz z remontem istniejącej linii nr 104: Chabówka – Nowy Sącz – wyjaśnia Dorota Szalacha z biura prasowego spółki PKP PLK.

Wpłynęły następujące dwie oferty:

I.  na kwotę 221 400 000 zł brutto – konsorcjum w składzie trzech firm, jako lider – Egis Rail S.A.

II. na kwotę blisko 208 558 800 zł brutto – również konsorcjum w składzie trzech firm, jako lider – AECOM Polska Sp z o.o.

-Wykonawca dokumentacji projektowej dostarczy zarządcy infrastruktury kolejowej opracowania niezbędne dla przeprowadzenia wykupu gruntów i wykonania robót budowlanych. Będzie to m.in. koncepcja programowo-przestrzenna (KPP), projekty budowlane i wykonawcze, oraz decyzje administracyjne (w tym m.in. decyzja lokalizacyjna, pozwolenie na budowę, pozwolenia wodnoprawne). Przygotuje również materiały przetargowe wymagane do ogłoszenia postępowań przetargowych na roboty budowlane – czytamy na stronie PKP PLK.

75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem ma zostać zmodernizowana. Powstanie kilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h. Wybudowana będzie również 58-km linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h.

Wartość całego przedsięwzięcia – zwanego umownie „Podłęże – Piekiełko” – wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na kwotę ponad 7 miliardów złotych.

Przypomnijmy, że 4 listopada zeszłego roku na stacji kolejowej w Mszanie Dolnej minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział, iż pierwsze pociągi pojadą w 2026 roku.

Czytaj o tym poniżej:

Minister Adamczyk w Mszanie Dolnej. Obiecał, że pociągi po linii Podłęże Piekiełko pojadą za 9 lat

Fot. Ilustracyjne – Adrian Maraś/NSMK. 

Targi Edukacja, Kariera, Przyszłość

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama